Тенденції ринку кондитерського бізнесу України

Информация
Тенденції ринку кондитерського бізнесу України

14.06.2018

На ринку кондитерських виробів України два роки поспіль простежується тенденція до відновлення та зміцнення. Про це свідчать позиції в рейтингу Global Top 100 Candy Industry за 2016 та 2017 роки. 

Ключові підприємства сконцентрували зусилля на освоєнні міжнародних ринків, боротьба за частку яких для них є більш рентабельною та вигідною справою, аніж конкуренція за український ринок. Послаблення тиску, нові еко та крафтові тренди на кондитерському ринку України сприяють розвитку локальних кондитерських бізнесів. 
 

Великі кондитерські компанії України збільшують частку експорту


Для них європейський ринок більш привабливіший, платоспроможний, доступний та, головне, він значно більший за український. До сотні найбільших в світі виробників солодощів входять три українські компанії - «Roshen», «АВК» та «Konti Group». Причому їх позиції в рейтингу рік від року зростають.  
 

  Як відкрити пекарню 


Прогноз до зміцнення позицій на зовнішніх ринках підтверджується свіжими даними Міністерства статистики України. Так у першому кварталі 2018 року експорт українського шоколаду зріс більш ніж на 30%. З січня по березень Україна продала за кордон шоколаду на 40 млн долларів, це на 9,5 млн більш ніж за аналогічний період 2017 року.

Причому великі кондитерські компанії перш за все продукцію відправляють до країн Евросоюзу та Середньої Азії. В той час коли внутрішній ринок розвивається у великою мірою за рахунок малого та середнього кондитерського бізнесу. Причому серед компаній спостерігається сильна внутрішня конкуренція. Виробники кондитерських виробів в Україні активно борються за місцевий ринок.
 

Малий та середній кондитерський бізнес працює на внутрішній ринок


Причому зростає попит як на борошняні вироби, так і на цукерки та шоколад. Причому дається в знаки як ефект низької бази після значного падіння 2013-2015 років, так і зростання купівельної спроможності громадян.
 
Кондитерский бизнес

Тільки за перше півріччя 2017 року українці через роздрібні мережі придбали майже 81 тисячу тонн мучних кондитерських виробів – печива, тістечок і солодких пиріжків. Таким чином у першому півріччі 2017 року роздрібний товарообіг борошняних кондитерських виробів зріс на 16% – в порівняльних цінах, або ж на 18,5% – в абсолютних цінах, в порівнянні з відповідним періодом 2016 року.

У 2017 році зросли також продажу цукрових кондитерських виробів - цукерок, морозива, желе. За першу половину року приріст склав 17,3% (у порівняльних цінах). Це теж велика надбавка, але не настільки дивовижна. Традиційно "цукерковий" товарообіг росте активніше, ніж продажі борошняних солодощів: на 6-12% в рік.

У 2016 році за цей же час українці купили менше 75 тисяч тонн солодощів. Крім того, за першу половину 2017 го з`їдено ще і 67 тис. тонн цукерок, морозива та інших ласощів, які не містять борошна.

Таке зростання товарообігу цієї групи товарів не спостерігалося вже багато років. Зазвичай цей показник з поправкою на інфляцію становив 5-7%. А в 2015-му він навіть падав.

Також слід зазначити, що великі кондитерські підприємства які не здатні вивести свою продукцію на зовнішні ринки несуть збитки, адже неспроможні забезпечити асортиментне різноманіття без зниження рентабельності. Причому в більшості вони працюють майже на межі собівартості. За показником різноманітності вони програють невеликим локальним фабрикам та кондитерським цехам.

На полицях українських крамниць частка імпортованих кондитерських виробів значно скоротилась. Виробники і продавці солодощів підтверджують, що за останній час попит на їх продукцію зріс в півтора рази з боку роздрібного покупця.

Продавці столичних кондитерських кіосків засвідчують про збільшення виторгу в межах 30-50% в порівнянні з минулими роками. Поведінка покупців залишається незмінною: побагато не купують, але хочуть різноманітності. Задля вдоволення запиту, роздрібні продавці шукають нових постачальників та намагаються розширити асортимент. Причому покупці відносяться з довірою не лише до знайомих брендів, а охоче сприймають нове. Вони купують не тільки те, що звикли зазвичай, а й нову продукцію українських виробників.

Приватний підприємець Костянтин Загорулько, регіональний менеджер фабрики "Солодкий світ" вказує на зростання шоколадної і мармеладної групи товарів також в межах 50%. Причому Костянтин Загорулько пояснює збільшення попиту тим, що люди почали більше звертати уваги на якість продукту. Це стосується всіх верств населення незалежно від розміру доходу. Всі намагаються берегти себе – і багаті, і малозабезпечені. Тобто відзначається велика затребуваність товарної групи еко-продукції. І це, безумовно, є одним з найбільш активних трендів сучасності.
 

Зміни на кондитерському ринку України


Існування й успіх подібних виробників вказує на те, що за п’ять останніх років кондитерський ринок України сильно змінився. В умовах економічного спаду багато великих гравців здали свої позиції, чи вдалися до перегляду стратегії виживання. А покупці вже по-іншому, більш серйозно ставляться до вибору солодощів.
 
Шоколадный бизнес

Зараз при виборі товару грає роль країна виробника: покупець частіше вибирає українську продукцію. Її популярність обумовлена трьома наступними факторами:

• ціна - вітчизняна продукція зазвичай доступніша, ніж імпортна;
• якість - українські компанії пропонують широку лінійку продукції гарної якості;
• тренд «Made in Ukraine» – українці прагнуть підтримати місцевих кондитерів.

Покупці звертають більше уваги дизайну упаковки. Віддають перевагу привабливим, незвичайним формам і натуральним складовим солодощів. Ці критерії як раніше в числі найсильніших кондитерських трендів-2018.
 

Прогноз розвитку ринку кондитерських виробів в Україні на 2018 рік


Аналіз ринку кондитерських виробів 2017 демонструє, що перспективи розвитку внутрішнього ринку не занадто райдужні. Незважаючи на те, що шоколад українського виробництва б`є рекорди на ринках ЄС, Казахстану, США, Білорусі та Азербайджану, бурхливого зростання ринкової частки в Україні чекати не слід. Прогнозується зростання виробництва шоколаду на рівні 2-3%, та печива – на 8%. Але попри все є позитивна динаміка та якісні зрушення у відносинах між виробником і покупцем. Домінуючими тенденціями в кондитерському виробництві залишаться суттєве падіння імпорту та збільшення експорту, а також розквітання малого та середнього кондитерського бізнесу, переважно за рахунок якого якраз і відбувається зростання внутрішнього ринку кондитерських виробів.

Таким чином, увага інвесторів отримує все більше передумов бути сконцентрованою не стільки в проекти створення кондитерського бізнесу, скільки в придбання давно працюючих підприємств з міцними позиціями на ринку, де ризики нижче, а терміни окупності - коротше. Як приклад подібної пропозиції наведемо свіжу заявку з продажу високомаржинального ресторанно-кондитерського бізнесу.

 





Как продать или купить бизнес

Эксклюзивная книга